Dalam Novel ( Musim lURUH )


1.1  =  NOTA hati

Diranjau kehidupan , aku adalah hamba allah yg penuh dgn dugaan. Insyallah aku  mendahuluinya dgn ketenangan
mujurlah ada insan yg menolong aku .
ketika itu aku bersyukur dgn nikmat yg  ALLAH  berikan kpd ku
 Ah tidak aku sangka kan ,
 hari ni aku bertemu dgn nya
lantas itu ukiran senyuman dibibirnya membuat hati ku tenang.

“Assalamualikum…. Kak wardah”
“tegur adik ku di sebelah .” Ehm,. waalikumusalam , apa khabar sihat ?”

“Alhamdulillah ana sihat aja , kak wardah  macamana dengan permohon tu , dah dapat  ?”. Kak Wardah Wajah nya terus berubah .Aku ini silap cakap ke ? Terlepas cakap ? .Rasa bersalah menyelubungi Tubuh ku . Wajah nya tidak seperti selalu .

“ Dik As , kalau lah adik diberi peluang adik nak tak ?”
Kak wardah bertanya seolah –olah ada yang tersembuyi dihati dia .

“ As jikalau ALLAH beri peluang , as nak ambik peluang itu , mana tau kalau ia rezeki buat as”
Tapi peluang apa kak wardah ?”

Ada hubung kait ke dengan soalan aku tadi .”

“Menerima orang yang baik dalam hidup adik .” Aku lantas terkedu . Tak sangka itu rupa nya yang membuat kak wardah serba salah . Pasal Cinta seorang lelaki baik . Bahaya betul .

“Entah akak.” Tak terima takut orang disekeliling kita ini terutama kali Ibu dan Ayah .

“Habis dik as terima la.”

“Tak .” aku mengeleng kepala dan berdiam .

Perbualan aku dan kak wardah  terganggu akibat nya aku dan kak wardah beredar dari bilik berhawa dingin itu.

“Ya ALLAH , aku lupa nak Tanya siapa lah syabab itu .”
Bisik hati kemudian tersenyum sengsorang .


                              

This entry was posted on Rabu, 22 Mei 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply